Wednesday 28 June 2017

TRAVELOG UMRAH#3 : BERSEDIAKAH AKU?

بسم الله الرحمن الرحيم
"Akak, nak gi umrah kena ready ape?"
"Ilmu"
"Okay. Done. Lagi?"
"Iman"
"Lagi?"
"Get ready fizikal dan mental"
Aku ketawa kecil. 
"Akak, saya nak pergi Umrah. Kenapa kena sedia fizikal ngan mental?"
Kak tiqa tersenyum kecil.
"Kat sana nanti. Kamu nak beribadah. Kalau sakit, macam mana nak beri abadah? Tambahan pula, nak tawaf dan saie perlukan tenaga yang cukup. Unyuk cukupkan 7 pusingan"
Sambungnya lagi
"Di sana nanti, kita akan diuji. Sabarkah kita? Mampukah bertahan? "
Terdiam sepi.
"Betul juga kata kak tiqa"- monolog dalaman. 
Di saat itu, hati semakin berdebar menanti hari yang bakal tiba.
Mampukah aku? Bersediakah aku?

Terima kasih team Umrah Akram untuk buku panduan ini
Sangat berguna untuk kami :)

Untuk mengerjakan umrah, kita perlulah mengetahui pantang larang semasa mengerjakan umrah, sunat-sunat ketika menjalankan ibadah umrah dan yang penting sekali ialah mengetahui RUKUN-Rukun UMRAH supaya umrah kita sempurna dan diterima oleh Allah SWT. Boleh dapatkan buku Panduan Menunaikan Umrah di kedai berdekatan :)

No comments:

Post a Comment